გაკვეთილის გეგმები

1. აკაკი წერეთელი - მე-10 კლასი - კოლექცია




მთავარი  თემა
აკაკი წერეთელი ‘’ბაში- აჩუკი’’
საფეხური კლასი
მეათე კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა
ოცი მოსწავლე
საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა
მნიშვნელობა აქტუალობა
გაკვეთილი გვეხმარება ცოდნის ინტეგრირებაში, ტექსტის წასაკითხად, დასამუშავებლად და გასაანალიზებლად აუცილებელი კითხვის  სტრატეგიების დაუფლებაში.
მოსწავლეები დაეუფლეებიან კვლევის, ინფორმაციის მოპოვების და ორგანიზების უნარ-ჩვევებს.
მიზნები და შედეგები
მოსწავლეს უნდა შეეძლოს ტექსტზე ინდივიდუალური მუშაობა, ისტორიული მასალის კვლევა, მხატვრული ანალიზი.

ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.                          
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • დისკუსიის დროს წარმოადგენს საკუთარ ან ჯგუფის საერთო პოზიციას;
  • მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
  • მსჯელობს არგუმენტირებულად, გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
ქართ. X. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების გაანალიზება მათი ორგანიზების თვალსაზრისით.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • განსაზღვრავს, რა ფორმით არის გადმოცემული სხვისი მეტყველება (პირდაპირი / ირიბი ნათქვამით) და მსჯელობს შერჩეული ფორმის ეფექტურობაზე;
  • განსაზღვრავს ტექსტში მონოლოგის, დიალოგის, პოლილოგის ფუნქციას;

ქართ. X. 7. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტური ინფორმაცია.                            

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას (ანუ ინფორმაციას მოქმედების ადგილის, დროის, მონაწილეების შესახებ; საქმის ვითარების, მოვლენათა თანამიმდევრობის, პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
სასწავლო მასალა: ქართული ენისა და ლიტერატურის  მეათე კლასის სახელმძღვანელო, პრეზენტაცია-,,ბაში-აჩუკი’’.
ტექნიკური რესურსი:  დაფა, ცარცი, 1 კომპიუტერი,  1    
პროექტორი, საპრეზენტაციო პროგრამა PP, საძიებო სისტემა გუგლი, ვიდეოების საცავი youtube.
შეფასების საგანი და პროცედურები
მოსწავლეები ფასდებიან დისკუსიის და პრეზენტაციის კრიტე -რიუმებით წინასწარ მომზადებული შეფასების რუბრიკის საშუალებით, რომელიც შეგიძლიათ იხილოთ დანართი 1-ის სახით.
მსვლელობა
A ფაზა: კლასის ორგანიზება. ასოციაციური რუკის შედგენა თემაზე აკაკი წერეთლის ,,ბაში-აჩუკი’’.10 წთ.
B ფაზა: მასწავლებლის მინი ლექცია-აკაკი წერეთლის ბიოგრაფიაზე და სლაიდ შოუს ჩვენება (იხ. დანართი 2)
ტექსტის გაცნობა -1-ლი, მე-2, თავები.
მასწავლებლის კითხვებზე პასუხები. 10 წთ.
C ფაზა: ჯგუფში მუშაობა - სახელმძღვანელოდან ისტორიული პირების შესახებ ინფორმაციის მოძიება და ტექსტის მიხედვით მდინარე არაგვის დახასიათება.
მოსწავლეებს წინასწარ დაურიგდებათ ბარათები, რომლებზეც უნდა გასცენ პასუხი.
მოსწავლეები გააკეთებენ პრეზენტაციას.
მოხდება მოსწავლეთა შეფასება. 20 წთ.
საშინაო დავალება: მოიძიონ ისტორიულ პიროვნე-
ბებზე მასალა, ისწავლონ კირილე მღვდლის სიზმარი. 5 წთ.
დისტანციური სწავლება
----------------

Комментариев нет:

Отправить комментарий